TRANSLATION

Flash Infos N° 117 

Juin 2020

 

FLASH DU CONSEIL D’ADMINISTRATION

 

 

Madame, Monsieur, Chers sociétaires,

 

Le Conseil d’Administration s’est réuni le 17 juin, deux administrateurs qui ne pouvaient être physiquement présents ont participé en visio-conférence.

L’ordre du jour était, pour une grande part, consacré à la préparation de l’Assemblée Générale et à la validation des résolutions qui seront proposées à votre vote qui se déroulera, nous vous le rappelons, uniquement par correspondance.

Vous trouverez dans la Sirène qui vous parviendra début juillet toutes les explications relatives aux résolutions financières.

Deux dossiers importants seront également proposés à votre vote.

 

Le premier concerne le Gonfaron.

L’évènement climatique du 1er décembre a malheureusement démontré l’inutilité des travaux réalisés depuis 2012 sur les berges du Gonfaron ; qui plus est ces travaux, réalisés sans études sérieuses, n’ont pas non plus respecté les règles de l’art : les berges se sont creusées en dessous des enrochements et les seuils en bêton sous les ponts ont été minés par le courant.

L’étude commandée à Hydratec prescrit un élargissement partiel du cours d’eau, le rehaussement des berges par la construction de digues et des travaux d’excavation sur les terrains militaires. Une dizaine de parcelles seront fortement impactées et les sociétaires concernés sont avisés individuellement.

Ces travaux, indispensables pour la sécurité des résidents, s’élèvent à près de 3 millions d’euros et nécessitent, en application du code de l’environnement, le dépôt d’un dossier d’étude d’impact et une procédure d’enquête publique, ce qui implique un délai de 18 mois à 2 ans avant le début des travaux sur les berges.

Nous vous proposons de les financer par un appel de charges exceptionnel de 1 euro par part sociale dès cette année, et par un autre appel exceptionnel de 2 euros par part sociale en 2021.

Ces deux provisions constituées nous permettrons de réaliser les premiers travaux préliminaires, c’est-à-dire le creusement d’un bassin sur les terrains du RIMa, en les auto-finançant.

La capacité d’endettement de la SCI étant reconstituée à partir de 2022, vous aurez à vous prononcer l’année prochaine sur la manière de financer l’intégralité des travaux, soit par appels de charges exceptionnels, soit par la réalisation d’un emprunt dédié et clairement identifié dans vos charges.

Une réunion de présentation du projet aura lieu le 8 juillet à 9 heures à l’attention particulière des riverains, mais tous les sociétaires intéressés pourront bien sûr y participer. Nous vous demandons de vous inscrire auprès du service technique, le nombre de participants déterminant le lieu où elle se tiendra.

 

Le second concerne une réforme des statuts.

Tirant la leçon des événements survenus en 2019, en cas de perte de majorité d’un gérant n’acceptant pas de s’effacer et de convoquer une élection pour élire son remplaçant bloquant de ce fait la gestion du domaine, Le Conseil d’Administration, après consultations auprès d’un avocat spécialisé en droit des sociétés, vous propose des modifications statutaires.

Le Conseil d’Administration constate la complexité croissante de la prise de décision pour l’avenir de notre Domaine et pense qu’il est nécessaire de responsabiliser davantage tous les administrateurs.

La gérance collective que nous vous proposons d’adopter empêchera qu’une seule personne puisse prendre des décisions importantes sans un accord d’une majorité du Conseil.

Par ailleurs la limitation du nombre de mandat évitera une « professionnalisation » de la fonction, un renouvellement régulier de vos représentants limitant le risque de dérive.

Nous constatons enfin que la bonne volonté ne suffit pas et qu’il est primordial que les administrateurs détiennent de vraies compétences qu’ils soient prêts à mettre au service de tous.

Le Conseil d’Administration a finalisé la préparation de la saison estivale en tenant compte des éléments en sa possession.

Comme indiqué dans le communiqué publié la semaine dernière, la piscine et les mas sanitaires ouvriront le samedi 27 juin en appliquant les protocoles validés par la Fédération Nationale de l’Hôtellerie de Plein Air, après concertation avec les services de l’Etat. Ces protocoles s’appliquent également aux sociétaires qui souhaitent accueillir des locataires.

Ces textes sont à votre disposition à l’administration mais pourront aussi vous être envoyés par courriel sur simple demande auprès des services.

Le cinéma sera ouvert à compter du 1er juillet jusqu’au 8 septembre, et offrira le même service que les années précédentes (glaces, confiseries). Les dispositions concernant le Covid- 19 seront affichées à l’entrée du cinéma. Un accord de prestation de service a été passé avec l’association « Forum des Arts » pour la gestion du cinéma et la sélection des programmes.

La discothèque « la Sirène » restera fermée, l’ouverture des boîtes de nuit restant interdite.

Les pique-niques animés par Objets Trouvés auront lieu les 23 juillet et 13 août.

Comme chaque année l’Exposition les Arts de la Lègue se tiendra dans la salle auberge dernière semaine de juillet et première semaine d’août.

Dans le dernier Flash nous avons sollicité des sociétaires pour participer à la Commission d’Appel d’Offres à mettre en place. Cinq candidats se sont proposés, nous les en remercions et le conseil d’administration souhaiterait les rencontrer pendant la saison, afin de se connaître, de lister les différents marchés à mettre en œuvre dans les deux ans à venir, d’évoquer les modalités de constitution de cette commission qui impliquera administrateurs et sociétaires.

Le conseil d’administration pendant la période de confinement a utilisé avec succès la visio-conférence et cela a permis de fréquentes réunions de travail, sans déplacements onéreux, difficiles à insérer et à organiser dans nos gestions du temps. La Commission d’Appel d’Offres pourra fonctionner également de cette manière.

Concernant la mise en place du Règlement Garantissant la Protection des Données (R.G.P.D.), cette obligation datant de mai 2018 est en cours de prise en compte au domaine, alors qu’elle devrait être en place depuis 2 ans. Elle concerne les données détenues dans les fichiers de l’administration, et des sous-traitants travaillant pour notre compte.

La réunion annuelle des délégués de hameau se tiendra le 15 juillet à 9 heures 30 à la salle Auberge.

Comme nous l’avions annoncé, des réunions seront organisées tous les mardis et vendredis matin à 10 heures au cinéma avec les administrateurs présents au Domaine. Ils répondront à toutes les questions que vous leur poserez.

La première de ces réunions aura lieu exceptionnellement le dimanche 28 juin à 10 h au cinéma.

Nous invitons les candidats à l’élection qui le souhaitent à venir se présenter au cours de ces réunions.

 

Pour le Président du Conseil d’Administration                                                                                                                               

L’administrateur chargé de la communication

Alain TOUCHARD

 

 PROTOCOLES SANITAIRES COVID-19

- ESPACE AQUATIQUE :

      * l’accès est interdit à toutes personnes présentant des signes de fièvre ;

      * l’accès ne sera autorisé qu’aux personnes en maillot de bain et déjà douchées, ceci afin d’éviter de

      longues files d’attente ;

      * présentation obligatoire de la carte de résident en cours de validité au vigile à l’entrée ;      

      * le port du bonnet est obligatoire pour tous les baigneurs ;

      * les bouées, jeux et planches sont interdits ;

      * le port de brassards pour les personnes ne sachant pas nager, ainsi que les lunettes de natation sont

      autorisés.

En fonction de la réglementation en vigueur, le nombre de nageurs et non-nageurs dans l'espace aquatique pourra être limité. En fonction de l'affluence, il pourra être instauré provisoirement des dispositions afin de rester dans la limite imposée par ce quota.

- LOCATIONS :

      * Les associés qui louent leurs installations doivent mettre en place une procédure de nettoyage et de désinfection entre chaque location et demander à leurs locataires de respecter strictement les consignes particulières imposées en cette période de crise sanitaire. 

 

EXCEPTIONNELLEMENT CET ETE…

- LES TRAVAUX ET ADMISSIONS DE MOBIL HOMES SONT AUTORISES : (après accord des services techniques)

Pour tous les associés

Du mercredi 01/07/2020 au lundi 13/07/2020.

Du lundi 17/08/2020 au lundi 31/08/2020.

Du lundi au vendredi de 09h00 à 12h30 et de 13h30 à 17h00 (soit 7h/j).

Aucuns travaux les samedis, dimanches et jours féries.

Pas de grutage et pas d’admission, sauf pour les parcelles sinistrées.

Pour les associés sinistrés

Du mercredi 01/07/2020 au vendredi 31/07/2020.

Du lundi 17/08/2020 au lundi 31/08/2020.

Du lundi au vendredi de 09h00 à 12h30 et de 13h30 à 17h00 (soit 7h/j).

Aucuns travaux les samedis, dimanches et jours féries.

Grutage et admission possible uniquement sur les parcelles sinistrées.

 

PRESENCE MEDICALE

- Une présence médicale sans rendez-vous sera assurée :

Du 15.07 au 21.08, tous les jours de 14 h à 15 h 45 (sauf les samedis, dimanches et jours fériés).

A l’infirmerie près de la piscine.

Le planning des consultations sera affiché sur place.

 

 

QUELQUES RAPPELS…

Alarmes sirènes en cas d’évacuation : 1 sonnerie de 5 minutes. Attention : Chaque premier mercredi du mois à 12 h un test est effectué sur les sirènes : 1 sonnerie de 1 à 2 minutes.

Entretien des installations : Nous vous rappelons que vous devez régulièrement procéder au nettoyage de vos parcelles et des aiguilles de pin sur le toit de vos installations.

Fossés : Il est interdit de deposer les branches dans les fossés. Les sociétaires doivent entretenir les fossés

périphériques à leur parcelle.

Benne à « monstres » : Du 1er avril au 31 octobre, le lundi et le vendredi de 9 h 30 à 11 h 30 / du 1er novembre au 31 mars, uniquement le vendredi de 9 h 30 à 11 h 30.

Cartes du Domaine : Les cartes de résidents peuvent être réclamées à tout moment dans l’enceinte du Domaine par les équipes de sécurité. Nous vous recommandons de les avoir en permanence sur vous.

Distribution des colis : Depuis le 1.01.2018, la distribution de tous les colis est effectuée à la Poste du Domaine et non plus au mas administratif (selon horaires affichés à la Poste).

Assurances : Nous rappelons aux associés l’obligation, chaque année lors de la remise du macaron, de nous présenter un justificatif d’assurance du ou des véhicules, accompagné de l’attestation d’assurance RC et incendie pour l’ensemble de leurs installations.

Plan d’évacuation : Il est recommandé à chaque associé de bien vouloir afficher dans son mobil-home le plan d’évacuation du Domaine mis à sa disposition au mas administratif ou téléchargeable sur le site internet du Domaine.

Tri sélectif : Pour satisfaire aux enjeux écologiques du tri et du recyclage mais également pour des raisons budgétaires, nous demandons aux associés de bien vouloir procéder au tri de leurs déchets. Un dépliant d’information est disponible au mas administratif.

Détecteur de fumée : Sa mise en place est devenue obligatoire dans les mobil-homes et caravanes depuis le 8 mars 2015. N’oubliez pas de changer les piles de l’appareil chaque année afin d’éviter, en votre absence, un déclenchement intempestif et l’intervention dans votre installation de notre responsable sécurité ou des Pompiers pour stopper l’alarme. Tous dégâts occasionnés sur votre installation lors d’une intervention seraient à votre charge.

 

 

PRE-ENREGISTREMENT…

- Pré-enregistrement associés et ayants droits : Dans le but d’éviter les longues files d’attente au mas administratif, nous vous encourageons à utiliser le pré-enregistrement des associés et ayants droits sur le site internet du Domaine à l’adresse www.domainedupindelalegue.fr,

Nous vous rappelons les 3 types d’opérations possibles avec ce système :

   1 – Demande de macarons pour le véhicule avec lequel vous allez venir au Domaine.

   2 – Demande de cartes de résidents pour vous-mêmes et vos ayants droit inscrits dans les registres du Domaine.

   3 – Inscription pure et simple pour un nouveau séjour au Domaine. De plus, n’hésitez pas à consulter l’aide en ligne qui se trouve dans la rubrique pré-enregistrement. Svp, utilisez ce moyen moderne. Merci à vous.  

 

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1) Nous vous rappelons, ci-dessous, la procédure à suivre pour vous connecter au site internet du Domaine :

L’adresse du site internet est www.domainedupindelalegue.fr.

 En en-tête du site, cliquez sur « connexion ». Il vous est demandé un « identifiant » et un « mot de passe ».

 Concernant l’identifiant : saisissez votre nom de hameau, suivi du numéro d’îlot, par exemple : « acassi.01 » (bien mettre le point entre le nom du hameau et le numéro de l’îlot).

Attention : pour Rocco, écrire roco ; pour Bau Dou Ser, écrire bau.dou.ser.

Concernant le mot de passe : il s’agit du numéro général attribué à l’îlot, en 5 chiffres obligatoirement.

Saisissez votre numéro général en insérant des 0 (zéro) à gauche. Exemple : pour le numéro général 2430, écrire 02430 ; pour le numéro général 458, écrire 00458.

Vous pouvez changer ce mot de passe pour en avoir un plus personnel en suivant la procédure mentionnée à l’écran.

En cas d’oubli de ce mot de passe lors d’une nouvelle connexion, il vous suffira de cliquer sur « mot de passe oublié ».

Pensez à renseigner votre adresse e-mail afin que votre mot de passe puisse vous être renvoyé automatiquement.

Une fois connecté, cliquez sur INFORMATIONS, où vous pourrez lire les communications du Conseil d’Administration.

Si vous souhaitez recevoir rapidement les informations concernant le Domaine, nous vous invitons à nous communiquer votre adresse e-mail à : Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser. en indiquant votre nom, prénom et numéro général.

 

 

 

 

 

ADMINISTRATIVE COUNCIL FLASH 117

June 2020

 

Madam, Sir, Dear societaires,

 

The Administrative Council met on June 17, two directors who could not be physically present took part in a videoconference.

The agenda was largely devoted to the preparation of the General Assembly and the validation of the resolutions that will be submitted to your vote which, we remind you, will take place by mail only.

You will find all the explanations relating to the financial resolutions in the Sirène that will be sent to you at the beginning of July.

Two important matters will also be put to your vote.

 

The first concerns Gonfaron. 

Unfortunately, the climatic event of 1 December has demonstrated the inutility of the work carried out since 2012 on the banks of the Gonfaron. What is more, this work, carried out without any serious studies, did not comply with best working practices, the banks were eroded under the stone shoring and the concrete thresholds under the bridges were undermined by the current.

The study commissioned from Hydratec calls for a partial widening of the river, raising the banks by building dikes and excavation work on the military land adjacent. About ten plots will be heavily impacted and the members concerned are being notified individually.

This work, which is essential for the safety of residents, amounts to nearly 3 million euros and requires, in application of the environmental code, the submission of an impact study file and a public inquiry procedure, which implies a delay of 18 months to 2 years before the start of work on the banks.

We propose to finance them by an exceptional call for charges of 1 euro per social share from this year, another exceptional call for charges of 2 euros per social share in 2021.

These two provisions will allow us to carry out the first preliminary works, i.e. the digging of a basin on the RIMa (military) land, by self-financing them.

As the SCI's debt capacity will be reconstituted from 2022 onwards, you will have to decide next year on how to finance all the work, either by calling for exceptional charges or by taking out a dedicated loan clearly identified in your expenses.

A meeting to present the project will be held on 8 July at 9 a.m. for local residents, but all interested societaires will of course be able to attend. We ask you to register with the technical department, as the number of participants will determine the venue.

 

The second concerns a reform of the statutes. 

Drawing the lesson from the events that occurred in 2019, in the event of a loss of majority of a manager who does not agree to step down and call an election to elect his replacement, thereby blocking the management of the domain, the Administrative Council, after consulting a lawyer specialising in company law, proposes amendments to the articles of association.

The Administrative Council notes the increasing complexity of decision-making for the future of our Domain and believes that it is necessary to increase the responsibility of all council members.

The collective management that we propose you to adopt will prevent a single person from taking important decisions without the agreement of a majority of the Council.

Furthermore, limiting the number of terms of office will prevent a "professionalization" of the function, as regular renewal of your representatives will limit the risk of abuse.

Finally, we note that good will is not enough and that it is essential that the council members have real skills that they are ready to put at the service of all.

The Administrative Council has finalized the preparation of the summer season by taking into account the elements in its possession.

As indicated in the press release published last week, the swimming pool and the sanitary blocks will open on Saturday 27th June, applying the protocols validated by the National Federation of Outdoor Hotels after consultation with the State services. These protocols also apply to societaires who wish to welcome tenants.

These texts are at your disposal at the administration but can also be sent to you by e-mail on request to the services.

The cinema will be open from 1 July to 8 September, and will offer the same service as in previous years (ice cream, sweets). The provisions concerning Covid-19 will be displayed at the entrance to the cinema. A service agreement has been signed with the association "Forum des Arts" for the management of the cinema and the selection of programmes.

The nightclub "La Sirène" will remain closed, as the opening of nightclubs remains prohibited.

The picnics hosted by Objets Trouvés will take place on 23 July and 13 August.

As every year, the Exhibition "Les Arts de la Lègue" will be held in the Auberge during the last week of July and the first week of August.

In the last Flash we asked members to participate in the Tender Commission to be set up. Five candidates have put themselves forward, we thank them and the Administrative Council would like to meet with them during the season in order to get to know each other and to list the different markets to be implemented in the next two years and to discuss the modalities for setting up this commission which will involve council members and societaires.

During the period of confinement, the Administrative Council successfully used videoconferencing and this enabled frequent working meetings, without expensive travel, that was difficult to insert and organise in our respective time management. The Tender Commission will also be able to function in this way.

Implementation of the Data Protection Regulations (R.G.P.D.). This obligation dating from May 2018 is in process of implementation, whereas it should have been in place for 2 years. It concerns the data held in the files of the administration, and subcontractors working on our behalf.

The annual meeting of hamlet delegates will be held on 15 July at 9.30 a.m. in the Auberge.

As we announced, meetings will be held every Tuesday and Friday morning at 10 a.m. at the cinema with the administrators present at the Domaine. They will answer any questions you may have.

The first of these meetings will take place exceptionally on Sunday, June 28 at 10 a.m. at the cinema.

We invite the candidates for election who wish to come and present themselves during these meetings.

 

For the President of the Administrative Council

Administrater responsible for communications

Alain TOUCHARD

  

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COVID-19 HEALTH PROTOCOLS

- POOL COMPLEXE:

      * access is forbidden to anyone showing signs of fever;

      * access will only be allowed to persons in bathing suits and already showered, in order to avoid long queues;

      *iIt is compulsory to show a valid resident's card at the entrance;

      * bathing caps are obligatory for all bathers;

      * the wearing of swimming goggles, and armbands for non-swimmers,  is allowed.  ALL other

      Paraphernalia is forbidden.

Depending on the regulations in force, the number of swimmers and non-swimmers in the aquatic area may be limited. Depending on the number of swimmers and non-swimmers, temporary provisions may be introduced in order to remain within the limit imposed by the quota.

 

- RENTALS:

Societaires renting their facilities must implement a cleaning and disinfection procedure between each rental and to ask their tenants to strictly respect the particular instructions imposed in this period of sanitary crisis.

 

EXCEPTIONALLY THIS SUMMER...

- WORKS AND ADMISSIONS OF MOBILE HOMES  ALLOWED: (all works must be authorised by technical services)

For all societaires

From Wednesday 01/07/2020 to Monday 13/07/2020

From Monday 17/08/2020 to Monday 31/08/2020

Monday to Friday from 09h00 to 12h30 and from 13h30 to 17h00 (i.e. 7h/d)

No work on Saturdays, Sundays and public holidays.

No craning and no admission.

For flood affected societaires

From Wednesday 01/07/2020 to Friday 31/07/2020.

From Monday 17/08/2020 to Monday 31/08/2020.

From Monday to Friday from 09h00 to 12h30 and from 13h30 to 17h00 (i.e. 7h/day).

No work on Saturdays, Sundays and public holidays.

Craning and admittance possible only on flood affected plots.

 

MEDICAL PRESENCE

- A medical presence without an appointment will be provided:

From 15.07 to 21.08, every day from 14.00 to 15.45 (except Saturdays, Sundays and public holidays).

At the infirmary near the swimming pool.

The schedule of consultations will be posted on site.

 

SOME REMINDERS…

Alarm sirens in case of evacuation: 1 ring for 5 minutes. Attention: Every first Wednesday of the month at 12:00 a.m. a test is carried out on the sirens: 1 ring for 1 to 2 minutes.

Maintenance of the installations: We remind you that you must regularly proceed to the cleaning of your plots and pine needles on the roof of your installations.

Ditches: It is forbidden to place branches in ditches. Societaires  must maintain the ditches

peripheral to their plot.

Monster Dump: April 1 to October 31, Monday and Friday from 9:30 to 11:30 a.m. / November 1.

to March 31, only on Fridays from 9:30 to 11:30 a.m.

Domain Cards: Resident cards can be requested at any  time on the Domain by security teams. We recommend that you carry them with you at all times.

Parcel delivery: Since 1 January.2018, all parcels are delivered to the Domaine's post office.

and no longer toin the administrative building (according to the times posted at the post office).

Insurances: We remind the societaires of the obligation, each year when the macaron is given to

submit proof of insurance for the vehicle(s), together with the public  liability and fire insurance certificate, for their entire installation.

Evacuation plan: It is recommended to each societaire  to post in their mobile home the  plan .

of evacuation of the Domain,  at their disposal in  the administrative building or downloadable on the website of the Domain.

Selective sorting: To meet the ecological challenges of sorting and recycling but also for budgetary reasons, we would ask the societaires to sort their waste properly. An information leaflet is available in the administrative buiding.

Smoke detector: Its installation is compulsory in mobile homes and caravans since the 8th of March 2015. Don't forget to change the batteries in the device every year to avoid, during your absence, a false alarm necessitating the intervention, in your installation, of our security manager or the security officers of the Domain or Fire department to stop the alarm. Any damage caused to your installation during an intervention will be at your expense.

Access is forbidden to the military grounds around the Domain.

 

ANIMALS AND INSECTS 

Dogs: They must be permanently under the control of their master, tied or kept on a leash, or even muzzled according to thelegislation. Under no circumstances should they be left alone on the plots (Art. 6.4. e of the Standing Orders). In case of
Failure to comply with this rule will result in a penalty of 1 basic unit (Art. 8.3.2. a of the Regulations).
Cats: We remind you that a campaign of sterilization of stray cats is organized all year long by voluntary members with the agreement of the administration of the Domain to avoid a feline proliferation.
Wild boars: It is formally prohibited, under penalty of sanctions, to feed wild boars which are classified as harmful inthe Var.
To prevent and control mosquitoes carrying serious diseases, their proliferation must be avoided: by suppressing the stagnant water around and on your plot (buckets, vases, saucers, permanent puddles, etc...).
Palm treatment and disease: Any associate having one or more palm trees on his plot must get consult  the technical services to obtain information on the processing, felling and disposal of palm treesCats: We remind you that a campaign of sterilization of stray cats is organized all year long by voluntary members with the agreement of the administration of the Domain to avoid a feline proliferation.

 

 

« ARTS DE LA LEGUE » EXHIBITION

If you are an artist, join the "Arts de la Lègue" group to exhibit your creations: drawings, paintings and sculptures, pottery,etc...
Contact us to register at 06 75 31 39 63 or by mail addressed to Bernard LOMBARDET, Domaine du Pin de la
Lègue, BP 1160, 2700 RD4, CS 70095, 83603 FREJUS Cedex.

Exhibition dates: from 25 July 2020 (opening) to 9 August 2020 inclusive.

A preliminary meeting for the organization of the 2020 exhibition will take place in July. We will contact you. (Free exhibition).

 

 

PRE-REGISTRATION... REGISTREMENT… 

- Pre-registration societaires and rights holders: In order to avoid long queues at the administrative building, we encourage you to use the pre-registration of societaires and rights holders on the site.

The Domain's internet site is www.domainedupindelalegue.fr,

We remind you of  the 3 types of operations possible with this system:

1 - Request for badges for the vehicle with which you are going to come to the Domain.

2 - Request for resident cards for yourself and your dependents registered in the registers of theDomain.

3 - Pure and simple registration for a new stay at the Domain. In addition, do not hesitate to consult  help on line in the pre-registration field. Please use this modern way. Thank you very much.

 

We remind you, below, the procedure to follow to log in :

The address of the site is www.domainedupindelalegue.fr. In the header of the site, click on "login". You will be asked for a "login" and a "password".

Concerning the identifier: enter your hamlet name, followed by the plot number, for example: "acassi.01" (make sure to put the dot between the hamlet name and the plot number). Attention: for Rocco, write roco; for Bau Dou Ser, write bau.dou.ser.

Concerning the password: this is the general number assigned to the plot, in 5 digits. Enter your general number by inserting 0 (zero) on the left. Example: for general number 2430, write 02430; for general number 458, write 00458. You can change this password to have a more personal one by following the procedure mentioned on the screen.

If you forget this password when you log in again, simply click on "password forgotten".

Remember to fill in your e-mail address so that your password can be sent to you automatically.

Once connected, click on « INFORMATIONS » so that you can read the Administrative Council’s communications.

If you are interested in receiving information concerning the Domain, we would encourage you to provide us with your e-mail address at the following : Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser. specifying your last name, your first name and your general number.